Kita buka aib orang, Allah buka aib kita


.

Assalamualaikum


Hari ni lebih hangat dari biasa..kenapa?kerana cerita sensasi pasal laki yang kawen ngan laki tu,padahal saya yang cun ni ada tok dijadikan stok isteri..kenapakah dia tidak memandang ke arah saya?kenapakah dia tidak memilih saya untuk dijadikan suri?kenapakah dia memilih untuk menjadi suri?kahkah geli lak..

Sebenarnya saya dah sentuh pasal benda ni berkali-kali dan terasa umpama malas pulak nak ulas panjang-panjang..tapi since di hari Jumaat penuh mulia ni (eh dah masuk ari sabtu pun), dan saya memang ada wat segmen Thoughtful Friday, nak gak saya berpesan "Kita buka aib orang, Allah buka aib kita"..

Buatlah entry pasal dia,ceritalah pasal pengajaran disebalik cerita dia,mengucaplah panjang-panjang tapi tolonglah jangan letak gambar dia..dia pon ada mak bapak,ada famili,ada adik-beradik..kalopon bukan dia yang malu,tapi family dia tetap malu..jangan malukan family dia..even kalo benda ni jadi kat adik-beradik kita,kita pon rasa malu kan kalo gambar disebarkan..buka aib tu der!

Biarlah orang laen punya la nak up traffic,wat entry pasal dia..tapi pastikan bukan kita..better check yourself..ya,kita bukan gay macam dia tapi kita juga punya dosa..dari dok sibuk kepoh pasal dosa orang lain,baik la ko pedulikan dosa ko tu dulu dek non..jangan ditambah dosa yang ada dan doakan dia selepas solat..bukan doakan dalam entry..



"Blogger is my self, blogging is my life"


p/s : jadi pompuan ni susah hoi!jangan nak jadi pompuan sangat la..

6 Responses to “Kita buka aib orang, Allah buka aib kita”

  1. camtu la bese orang buat..jaja keburukan org sana sini

  2. Azzah says:

    ramai blogger post entry tu hari ni..biasala,main seo bagai..

  3. Ca Ezah says:

    cat baru eh?

    aku sokong kata2 mi kakak..aku xberani sgt nak wat entry pasal hal2 camni.

  4. btl tu...knapa nak menyalahkan keluarga dia ats perbuatan dia... lagpun sesama Isalm, org yg bukan Islam mesti gelak melihat kita saling menyebarkan aib org, lg2 berkenaan dengan tak ikt ajaran Islam ni..

  5. Unknown says:

    setuju ngan pendapat suha! =)

  6. M Fizan says:

    hehe..akak..entri saya tak letak gambar dia.. tapi .. errr