Just Married


.

Assalamualaikum


Just married?saya kakwin kah?saya lama mendiamkan diri sebab saya kahwin?sape yang jadi Putera Katak itu?oh, malangnya nasib beliau..ok,ini dialog kalo saya betul-betul kahwin..tapi saya belom kawin pon lagi..so kepada lelaki-lelaki di luar sana, jangan kecewa..saya masih available..

Bila bercakap tentang kahwin, apa yang sebenarnya yang diperlukan selain duit?dulu saya sangat setuju kalo ada yang berkata, untuk kahwin kita perlukan cinta..ianya sinonim kan?tapi bila umo makin meningkat, saya sedar bahawa cinta sudah menjadi perkara kedua sebelum memulakan suatu perkahwinan..

BERANI..ye,keberanian adalah perkara utama yang diperlukan selepas duit..bukan lagi cinta..kenapa saya katakan begitu?sebab tanpa keberanian, mimpi takkan jadi kenyataan..ceewah hehehe ayat dalam filem ni..kalo anda bukan seorang yang berani, walo bercinta bertaun pon anda takkan dapat kawen..

Kita perlu berani untuk berjumpa kelurga pasangan, kita perlu berani untuk bagitau kelurga tentang pilihan hati kita, kita perlu berani untuk membuat keputusan berkahwin, kita perlu berani untuk mengeluarkan perbelanjaan perkahwinan, kita perlu berani untuk hidup sebagai orang yang berkahwin, kita perlu berani untuk memikul tanggungjawab yang begitu besar..kita perlu berani untuk segalanya..dan cinta juga perlukan keberanian..am I right?

Cik Suha juga punya keberanian, tapi belom ada yang berani meminang..oh, sangat menyedihkan (ayat minta simpati)


Notes Berani : Entry ini di taip di saat penulis sedang memikirkan sudah ramai kawan seusia yang sudah berkahwin dan penulis adalah antara mereka yang belum berkahwin atau istilah yang lebih baik, BUJANG..



"Blogger is my self, blogging is my life"

p/s : berani tapi takde calon pon payah gak kan?



28 Responses to “Just Married”

  1. same la ngn saye..
    saye berani tp xde calon..
    ngehehe

  2. Luqeem™ says:

    ingtkan kawen..lama je mnyepi..hehe

  3. Waqheh says:

    gua calon banyak tapi takut...

  4. Jangan lupa banyakkan doa semoga dipertemukan jodoh yang baik, secepat mungkin :)

  5. chemay says:

    chemay nak kahwin lagi 5-6 tahunnn.
    heeee
    :)

  6. Freaky says:

    kenapa cik katak kurang update sekarang :P

  7. Jo Qusary says:

    Perkahwinan itu membosankan...

  8. aziekz says:

    mner plak,,,org ajak khwin,,
    tp,,kte tak nak lagi..
    not ready..
    tp kesian tgk org itu kcewa,,cmner???

  9. hoho... aku pun dah nak tukar status dah ni...

  10. Wan Pai says:

    Akan sampai jodohnya tu.InsyaAllah :)

  11. M Fizan says:

    akak....miss u..hehe

    emm.. kawin lar cepat2..akak kena berani!!!

  12. eh sma la.. kwn seusia siap dh ada pakej ank kembar lgi... xpe, jodoh xde lgi... ramai yg takut nk meminang kot

  13. Cik Anita says:

    salam.

    Jangan khuatir lah! InsyaAllah jodoh tu akan datang.. Cumanya datang cepat or datang lambat je..rezeki jodoh kan masing-masing!

    :)

  14. Fay says:

    x lame lg suha pulak kwen.. hihihi

  15. suha says:

    @Ezy Chiaki
    parah gak kan masalah ni (^_^)

  16. suha says:

    @Waqheh
    so tak dapat kawen lagi la nampaknya (^_^)

  17. suha says:

    @Daddy Ziyyad
    takde ke kawan daddy yg single?haha (^_^)

  18. suha says:

    @chemay
    hehe same la kite (^_^)

  19. suha says:

    @Freaky
    haa skrg everyday akan update (^_^)

  20. suha says:

    @aziekz
    hehe takpe la,bukan jodoh..insyAllah ade yg trbaek (^_^)

  21. suha says:

    @M Fizan
    calon takde la dik oi (^_^)