Thoughtful Friday # Islamkah kita?


.

Assalamualaikum



Islamkah kita bilamana kita mula mempersoalkan hukum Allah?
Islamkah kita bilamana kita mula mempertikaikan hukum dalam Quran?
Islamkah kita bilamana kita menolak hukum Islam?
Islamkah kita bilamana kita mengatakan hukum Allah itu zalim?

Jika takut untuk melaksanakan
Jangan pula mempertikaikan
Allah sedang memerhatikan kita
Jangan sampai Malaysia ditimpa bala

Jaga tutur,jaga bicara
Malaikat di bahu sedang mencatat
Kita umat Islam,negara kita negara Islam
Tapi di mana letaknya Islam kita?


Notes Hudud : saya bukan bercakap atas dasar politik, cuma sebagai umat Islam, saya sedih bilamana kita sesuke hati mempertikaikan hukum yang ada dalam Al-Quran..ingat,Allah tuhan kita (^_^)



"Blogger is my self, blogging is my life"


p/s : sekadar renungan bersama (^_^)

14 Responses to “Thoughtful Friday # Islamkah kita?”

  1. aku baru baca entry sorang blogger pasal artis mengulas hukum hudud..macam2 pendapat.kalo kita buta agama, mau tak terpesong ikot kata artis.huhu

  2. betul cik suha.kalo ALLAH turunkan bala, sape2 pun boleh kena.

    terkejut bila tgk si hamba yg hina mempertikaikan hukum ALLAH tu relevan atau tak.

    sedar la kita ni sape. yang kita persoalkan tu yang Maha Kuasa.

  3. tak pernah pertikai, cuma jangan dipolitikkan... nampak sangat hodoh...

  4. Allah tak akan buat sesuatu yg sia2.. fikirkanlah..

  5. chemay says:

    islam sekarang terletak pada nama je.
    malu chemay dengan orang islam malaysia sekarang.
    bercakap macam orang dah murtad.
    :(

  6. M Fizan says:

    arrr..berat tajuk nie bila masuk soal kepimpinan.. berdoalah moga mereka berubah.. thoughtful friday saya mendahului akak :P

  7. suha says:

    @♥CiK DuYuNG [Ca]♥
    kalo tak tau,jangan komen..kan?(^_^)

  8. suha says:

    @Eera Shera
    jangan la dok main komen je hukum Allah ni (^_^)

  9. suha says:

    @Tukang Karut
    hehehe still dipertikaikan (^_^)

  10. suha says:

    @chemay
    semoga kita sume mndapat hidayah (^_^)

  11. suha says:

    @M Fizan
    akak tak cakap psl kepimpinan tp akak terkilan ngn komen2 yg dikeluarkan..komen ulama xnak lak amek,dok gi tnye org cetek ilmu..4 wut?

    hehehe ala akak dh bnyk miss (^_^)