Nilai


.

(sile buat macam bunyi robot bercakap)
Tenenet..tenenet..saya dari planet marikh
*geleng pale 14 ratus kali sebab korang buat bebetol*

(^_^)

Signboard nak gi Nilai tu der!!!

mode : sambil nyanyi lagu siti nurhaliza yang tajuk hape tah..lupe..

Diciptakan seorang insan...lembut hati bak redup pandangan..pabila berkata..seluruh alam menyaksikan kesyahduan..bagai tersentuh rasa percaya..tika terdengarkan..but siapakah insan itu?

Ehem..ehem name die Suha*blushing-malu-malu*..back to story..so hape kena mengena saya dan Nilai?kami bukan adik beradik dan kami bukan suami isteri..jadi apekah bentuk hubungan kami?hehe saya adalah pemaustatin di Nilai dan ianya terletak di Negeri Sembilan darul Khusus..3 Julai 2010 saya dah pon berada di sini buat kali pertama dalam hidup saya kerana dapat offer masuk USIM..erk apekah mende-halah-jadah yang bernama USIM neh?

Universiti Sains Islam Malaysia @ Islamic Science University of Malaysia
@ Jamiah Al-Ulum Al-Islamiah Al-Maliziyyah


Ni la bondonyo jang eh..hehehe..kat sini ler tempat saya stadi sekarang dan dah hampir setaun saya dok membujang di Nilai neh..hehehe meh sini saya sharing is caring ngan uol semua pasal Nilai...
*sharing is caring...caring is loving..loving is annoying*

10 fakta penting yang patot kamu tau pasal Nilai :-

1) Dekat sesangat ngan Key Hell..dalam setengah jam sahaja tapi adik saya selalu je merempit ke sini dan berjaya sampai dalam masa doploh minit..kagum tak?kagum tak?


2) Kebanyakan tempat menggunakan nama Nilai..Nilai 1, Nilai 2, Nilai 3, Bandar Baru Nilai, Nilai Lama, Nilai Harga Terendah Giant erm pastu dah tak tau lalala

3) Kawasan perindustrian yang hebat tapi lagi hebat Pasir Gudang hehehe

4) Pusat stadi..melambak-lambak tempat nak stadi kat sini,ko tunggu pilih jek..tapi saya adalah terpilih*ayat sentiasa nak melebihkan diri yang keji*

5) Ramai kawan korang..eh tanye lak sape..ai kalo dah besfren korang pon korang tak kenal,den tak tau nak cakap apo doh eh..haaaa ni la die,seb baek ade picca hehehe

besfren korang kan?bek ngaku cepat!!
6) Nilai 3 yang heaven gile-gile-gile..saya pon macam dapat pengsan berkali-kali bile gi sana..mana tak nye,kain yang dijual memang menjolok mata la cantiknye..dan sile terus beli kalo anda berkenan..sebabnye bile anda datang lagi next week,memang kompem-kompem pattern laen plak di jual..pastu terus macam pitam sebab makin lama makin cantik..ni gak lokasi tok cari alatan-alatun tok kawen tapi takde disediakan pakej calon menantu ye (^_^)



7) Ada tempat makan eskrem secara eksklusif dan sesuai tok mengikis harta benda pasangan anda pada hari kejadian..ala-ala western but memang saya jamin,eskrem die jual sangat superb!

shedap shangat eshkerem kat shinii *dush!dush!*
8) Nilai Memorial Park..jom berkelah same-same..Dayang, ko mesti dah angguk-angguk pale setuju kan nak join aku berkelah?meh aku nak luku pale ko 14 ratus kali..Nilai Memorial Park ni adalah tempat kaum cina dikebumikan..haha saya dulu penah gak eksaited ajak adik saya datang piknik kat sini,konon-konon teruja la sebab ade taman rekreasi bagai kan..pastu terus malu kat diri sendiri bila dah tau kebenaran..

9) Dataran Nilai..baru jek siap neh..saya pon tak pernah lagi menyampaikan diri tapi kalo sekadar melalukan diri,memang sudah berkali-kali dan berbanyak-banyak kali*erk*..boleh tahan la tempat neh,sesuai untuk tempat riadah dan bermaksiat di malam minggu*sile jangan berbuat demikian,tq*

dan yang paling spesel
yang paling bernilai
yang korang-korang yang saya sayang-sayang 
tak mungkin jumpe di tempat lain
yang tak mungkin akan terserempak
yang tak mungkin akan terpandang
yang tak mungkin akan terjeling
yang tak mungkin akan terhidu
di tempat lain
dimana-mana sahaja
diseluruh dunia fana ini
melainkan hanya di Nilai semata-mata
ialah no 10
iaitu
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
taraaa (^_^)

yang ni la yang ke sepuluh lalala*buat muke nerd*
Hehe cik suha ni harem tol kan..punye la penat korang scroll ke bawah cecepat sebab nak tengok ape yang paling spesel,tetibe ade gambar-yang-cari-kat-google-kompem-tak-jumpe neh..tapi betol la kan?kalo saya untuk time sekarang ni memang saya ada kat Nilai..dan kalo korang-korang yang saya sayang-sayang nampak saya kat tempat lain..maksudnye?erk takmo pikiaq..

Inilah yang ade kat Nilai..takdelah spesel sangatnye Nilai ni..bandar baru nak membangun..Tesco pon baru naek sebijik..harap-harap dalam tempoh saya tinggal kat sini,ade la kemajuannye nanti ye..tapi ade satu benda je yang saya tak puas hati sangat,sangat dan sangat yang membuatkan saya lantas mencoretkan pasal Nilai bumi bertuah ini ialah...hmmpphh ngah marah neh..



TENET MAXIS CAM HAREM JEK KAT SINI
KALO ADE 100 PON SPESEL KAT SINI TAPI KALO TENET LEMBAB NGALAHKAN SIPOT KHINZIRIAH,BEK TAK YAH!!!

Ok, setel (>_<)



p/s : kalo korang lalu higway tepi USIM ni pastu terjumpe satu berukben maxis,korang tau la sape punye kan