sebab musabab nape saya create my own blog


.

Assalamualaikum cikgu!

Dah banyak entry saya post walopon tak ramai yang membaca and follower saya tak pernah meningkat pon..tapi nape saya sangat bertabah dan bergigih dan keep going type new entry?nape?nape?dan nape?hikhik bajet comel la tanye banyak2 kali gitu..alkisahnya saya membuat belog ini bukanlah untuk mencari follower beriban tapi hanya sebagai kepuasan diri semata-mata..yup,dulu saya hantu status kat my own fesbuk..dua puluh lima saat sekali aku hapdate status ko..mana tak nye,i ade fesbuk mobile uol!!uol mampu ke??hahaha harusla mampu kan..tapi fb mobile yang saya punye tu takde la semenggah mana pon,hp cap ayam jek pon..setakat leh update status and reply komen status..itu aje la..akibat daripada hobi menghapdate status fesbuk bagai tu,saya kerap menerima kritikan yang langsung tak membina tapi lebih kepada meruntuhkan moral dan akhlak saya hinggakan kalo saya ade idea skali pon saya bertahan je tanpa menstatuskan fesbuk saya dengan idea itu..


"oit kerap gile tukar status,pening nak membacanye"
"peliz la jangan menyemakkan wall i ngan status u lagi..peliz!!"
"suha,ko sile buat blog supaya ko leh tulis ape2 je tanpa memaksa orang len membaca"
"suha,aku kan tak tau dah nak cakap cmne.....(speechless)"


Nangeh 3 purnama tau bile dapat komen yang cenggitu..tapi bile dah 14 ratus kali pikiaq,saya rase betol gak kan..at least kat blog neh bukan ade insan yang mau peduli pon..bukak page ni pon idok apetah lagi mau jadi polower..itulah pentingnye english edukesyennn*tetibe*jadi bertitik bertolak bertambah dan berbahagi dari situ la saya mula terfikir tok create blog..so saya pon menjelajah ke belog-belog orang len dan melihat bagaimana dorang manage dorang punye own belog..yela memang saya sangat teruja tok berblog tapi saya tidak mahu mengkhinzir buta dalam buat belog,harus dapatkan khidmat pakar dulu..haha padahal jadi silent reader dorang je..tapi dari situ la saya belajar bagaimana mahu menghasilkan belog yang baek..ye,saya sangat kagum melihat mereka mempunyai ramai follower sedangkan belog saya,flower pon tidak ade..hehe..nak tau tak belog mane yang saya skodeng..lets cikidaut!!!




Maaf cik epal sebab curik pic shantek shangat neh without ur permission



Haaa ni la beliau..shantek shangat kan?ni latest photo die dalam latest entry die..sile la jenguk kat page die..huhu page saya neh takkan die masuk kot..sob3 follower saya 11 orang,hers 11riban..hoho tapi dia baek..from my observation haha cam gampang lak ayat saya neh..tapi saya tengok la cara die layan orang cmne kan..dan die sangat2 berani mencuba..tengok la die nye dress sume bagai tu..takkan mampu saya nak pakai cenggitu..kalo pake pon,kompem tak balek mesia 2 purnama..tapi saya sangat tabik spriiiiiiiing la ngan die..phewiiittt!!hehe cik epal,nak minta otograp,saya peminat cik epal neh hikhik...




source : google image



Sangat jelita dan lantas terus menjadi jelitas..cik ain neh sebaya ngan saya tapi saya tidak la menawan kalbu seperti beliau..dan satu lagi yang tidakmensamakan kami ialah dia da nak kawen tidak lama lagi..haa nangeh la laki2 semalaya neh,dah kekurangan sorang pompuan chantek..terus korang sume terpaksa mencari yang tak chantek hahaha*gelak nates*dipendekkan ceciter ceciter,jatuh cinta klik pertama la ngan blog dak ain neh..ala2 first love gitu..eh name blog die pon L.O.V.E..ooo baru paham,tu la sihir dia gune..klik jek,terus jek nak lebiu-lebiu ngan blog die..ade spell rupenye dak ain neh hikhik..juz joke..ain,saya dah polow awk tau haha malu2 coz saya neh baby blog jek..baru pandai meniarap..nanti kalo jumpe nak mintak otograp gak tau




Tips To be Shared
Shantek!!!

Bagi saya die ade pakej yang tersangat terlengkap..dia pandai,cantik,baik,sopan,menutup aurat..model muslimah ni der!!kagum tersangat ngan beliau..polower 20riban,telan ayaq lioq sajaq ceq dengaq haha tetibe pi cakap utara ni pehal?tak memasal...memula tu saje je nak usha since name die same ngan name kezen saya skali bile dah view,dah tak leh tak nak view page die*saje bagi ayat pening*wajib tok di view,korang pon view la gak ye..besh tau..besh bace entry die,besh tengok jelita die tu..hehehe FL kalo kite jumpe nak minta sain otograp tau..




Pheeewiiit..abang zack!




Faktor saya rajin menjengah belog die bukan kerna dia ensem ye*ensem ke?*tapi sebab die makhluk paling poyo di abad neh..entry die sempoi gile tapi best tahap gaban!serius wa cakap lu der..tak caya sile klik kat name die tu haa..saya dah baek ati pomot die + ngn letak link ke belog die..die memang susah nak hapdate,yang last hapdate saya bace pon dah sepurnama..tapi yang menghairankan,even die x hapdate pon die nyer follower semakin bertambah day by day~im one of them hikhik~budak zack neh bela saka ke hape??mana tak nye,pes time ziarah page die polower baru jek 10riban,skali 5 ari aku buka blek page die tengok2 dah jadi 20riban..gile ape?saya yang hapdate hari-hari pon polower tak gerak2 dari angka lama*sigh*tapi tak mengapalah..yang ni kalo dapat jumpe,saya tak nak otograp..tapi saya nak no hp hikhik


Adui..panjang tol entry neh...ngalahkan gerabak ketepi tanah melayu dah..ye saya tau korang-korang sume dah kenal dorang-dorang sebab korang-korang kan dah lama berblog bagai sedangkan saya sorang-sorang neh baru jek create blog..tapi saje je nak bitau kat korang-korang yang dorang-dorang la sumber inspirasi saya sorang-sorang::ape kejadahnye ko neh suha wat ayat cenggini?::but saya tetap berharap yang dorang-dorang neh akan jenguk teratak pprt saya ni haha bajet dapat umah subsidi ler plak..neway,tq for reading..papai



p/s : malam neh ade kolej kediaman nye dinner...yippie!!!




10 Responses to “sebab musabab nape saya create my own blog”

  1. Unknown says:

    hehe thanks sebab baca blog saya =)

  2. suha says:

    hikhik ~malu neh
    tq sebab sudi komen hehe

  3. lalinggggg..thnks untuk entry ini!! :)

  4. nurul says:

    ok tadi kite komen gune acc lain..haha.ni guna acc yang biase pulak.

    thnks SUHA! :)

  5. suha says:

    @nurul
    waaaaaa hmmpphh hmmpphh dh xleh bernafas neh..cik ain komen belog kite hikhik tq!saya memg dah lebiu lebiu ngn belog cik ain..tq sbb sudi mnyinggah =)

  6. suha says:

    cik epal n cik ain dah komen..agak2 cik fatin n mr.zack komen x?hehehe waiting!

  7. Han Hanni says:

    woww... untungnya diaaa...

    cik epal n ain tu komen kat sini....

    hikhikk..

  8. suha says:

    @cik hani
    hehehe awk komen pon sy rase beruntung gak tau =)

  9. Anonymous says:

    Terima kasih atas informasi menarik

  10. Unknown says:

    Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)