Hari ini ialah hari Rabu,so what??


.

Assalamualaikum

Amaran keras :
Entry ini umpama melepaskan kentut di saat tren berhenti di stesen,lantas si pengkentut bergegas keluar,dan perbuatannya sangatlah harem memandangkan ianya seakan-akan perbuatan seekor kambing yang berak di jalanan tetapi bila di paksa membuat pengakuan oleh ketua kampung,ia hanya mengembek sahaja dan sila abaikan mukadimah berbentuk amaran keras ini kerana ianya adalah sedang merepek dan terima kasih kerana bersusahpayah membaca mukadimah ini,i'm sorry sebab terkena tapi padan muka juga buat anda,ok dah abeh sile teruskan pembacaan dan sayang korang ketat-ketat 


Saya sedang menaip entry dalam keadaan menderita kepenatan dan kesakitan angkara kaki yang ngade-ngade nak melecet..ok fine,melecet itu sedikit sahaja tapi gebang je lebih..lalala ala nak manja-manja ngan korang sikit pon tak leh!mencik!ok dah pon cakap mencik,sekarang nak sambung..sila baca ye*paksaan*

Hidup saya hari ni bermula seawal jam 9 pagi..erk maksud saya kelas saya la..saya bangun awal okei..saya kan anak dara yang cemerlang..selepas mengantuk yang amat teruk di dalam kelas,akhirnya kelas pon abeh..masa lecture yang pertama sedap la tido sebab buat dalam lecture hall yang besar gabak itu..tapi lecture yang kedua dah tak mampu menzalimi lecturer sebegitu rupa sebab wat kat lecture hall faculty je..so tido-tido ayam betina je la..zalim tak,kalo ustaz tu wat lawak and sume satu dewan gelak tak hengat dunia,haku tetap tersengguk-sengguk dengan aman damai?zalim kan?kan?

Pastu hari ni kena bergegas ke Central Market (CM) tok setelkan tempahan baju t-shirt batch..adalah dimaklumkan saya bergerak dari Nilai..di ulang Nilai..Nilai dan Keyhell tidaklah begitu jauh tapi saya tidak mempunyai kuda or unta untuk ditunggangi ke sana..erk sebenarnya ade tapi saya bagi Prince William pinjam,sebab die nak gi hornymoon ngan bini-die-tah-sape-name-haku-lupe..dari naek KTM harus tukar tren nek Ampang Line pastu harus tukar lagi naek Kelana Jaya Line..penat kan?sila la bersimpati ngan saya ye..nasib baek ade Mr.Supir yang sanggup menghantar saya ke stesen KTM,so dah jimat tambang taxi tapi diawalnya kena bebel sebab janji kol2 nak gerak tapi kol2 baru nak siap..lantas saya berkata "Biasalah,inilah kehidupan seorang wanita yang sentiase sibuk dengan urusan rumahtangga seharian"..


Semasa naek eskelator kat stesen Masjid Jamek kot*opkos la saya tidak memilih tangga*,saya mencuci mata yang rabun peringkat sederhana ini dengan melihat lelaki-lelaki tidak tough yang menaiki eskelator gak..eskelator tu agak tinggi dan mencuba untuk bergerak selembab yang mungkin memandangkan jumlah berat manusia yang tidak mampu diterima oleh beliau sebenarnya..tapi saya hampa sebab tiada satu pon laki hensem yang kelihatan di atas eskelator tersebut..perasaan hampa itu memang terserlah sekali,lantas berlaku la dialog seperti di bawah :-

Cik Suha : Owh hampe gile!!

Cik Kawan : Eh nape lak kak?

Cik Suha : Saya nak cuci mate neh tapi takde lak mamat ensem

Cik Kawan : Haha tah pape akak neh

Cik Suha : Agaknya laki ensem ni datang keje naek kete kot,yang tak ensem je naek LRT

Cik Kawan : .....................

Konklusi : dialog yang bakal mendapat makian


Ye,saya sedar sangat waktu itu saya berkata-kata dengan kuat dan banyak mata memandang saya..maafkan saya,saya hanya berasa tertekan dengan hasil yang didapati sahaja..tapi nasib baik la bile sampai je kat CM,terus di sajikan dengan mamat ensem..sojuk ati den ni haa..lalala..terus je bergegas tok setelkan hal baju sesegera yang mungkin sebab perut dah bikin bunyik..tak lunch lagi ni tau,berkorban tok dak batch,di harap dorang menghargai usaha saya ngan Cik Kawan neh..pas setel,terus gi semayang lelaju..eh silap,semayang dengan penuh kekusyukan okei..then terus gi food court CM coz dah starving gile babun neh..and for first time saya makan makanan neh..makanan pe?tu..yang ade pic kat bawah tu..

Source : Mr. Google lebiu lebiu

*tunduk pale*ok,saya sangat jakun kerana tidak pernah menikmati makanan ini walopon dok Johor 3 taun..tadi baru terasa nak try and guess what?sedapppppppppppppppppppppp sangat!!!!erk dapat tak korang rasa kesedapan tu melalui cara pengejaan di atas?ah!korang memang tak pernah nak menangkan saya*emo tetibe*..tapi saya dah mula jatuh hati dengan Nasi Ayam Penyek dan berharap dapat makan lagi dan lagi dan lagi dan gila..erk..

Sesudah menjamu selera,terus je berlepas balek..kali ni kami memang dah mengambil langkah bijak dengan membeli tiket awal-awal lagi..pastu bile dah nak balek,terus je menuju ke tempat masuk tanpa perlu membeli tiket umpama haku ada pas bulanan padahal takde pon..tapi takpe,berlagak seketika..eh perlu ke berlagak kalo ade pas bulanan?ntah taktau..sebab pakcik saya berlagak je ade kad kedit,so saya assume sume pemegang kad adalah berlagak dengan kad mereka even kad yang dipegang adalah kad topup yang dah pon digores yang ditemui di tepi longkang..

Psst saya shopping beg kat Jalan Majid India..saya beli beg cecomel gitu..harus saya akui,ianya first experience saya membeli beg pompuan or handbag..sebelum ni mak saya yang beli sebab die macam jaki je ngan haku yang tak suke pake beg pompuan neh..nak buat camno,den ni anak pompuan sorang jo,yang len lelaki yang oi,so tak reti la nak berhati pompuan neh..saya gi kelas pon pake kasut sporty,bawak beg sandang..takde ciri-ciri pompuan langsung..maaf ye mak,anakmu separuh lelaki dan separuh pompuan (^_^)

Pastu bergegas balek dan menyinggah jap di Hentian Putra sebab nak belikan tiket tok kawan..naseb baek tak ramai orang yang nak naek bas malam tu,so lapanglah sikit tempat yang sekangkang beuk matyeh itu..pastu terus berlarian menuju ke KTM..sampai Nilai dah kol10..shopping maggi jap kat mydin sementara menunggu prebet akak USIM datang amek..pastu bile taktau nak melabuhkan montot kat mane,terus jek timbul idea nakal..kitorang nampak ade sebuah kedai makan kat area tepi mydin..pastu gi beli teh ais bungkus tok duduk di kerusi tanpa rasa bersalah..bijak tak idea kami?lalala..naseb baek akak prebet tidak mengambil masa yang lama dan lepas tu sampai la ke kolej..

Camne?terrible gile hidup hari ini..peliz take note yang saya ade kelas esok kol 8.20 dan di saat ini saya masih lagi hapdate belog saya neh..tengok,saya bertabah tok korang..dan korang haruslah bertabah tok saya gak ye..hari ni bukan hari pape pon,ianya cuma hari rabu yang bese yang tiade ape-ape padanya..tapi seronok gak la sebab dapat kuar jap walopon penat mengalahkan hape je..neway,tq for reading..saya akan cuba mengindahkan hari khamis saya supaya anda juga berasa indah membaca entry saya ye..

Selamat Berharijadi kepada kawan sepoli sepengumpatan saya masa kat poli dulu..patot la die kol saya tadi dan bercakap tanpa berhenti..free rupenya..memang saya tak pasan langsung..ceit!



"Blogger is my self, blogging is my life"



p/s no 1 : ini adalah non-edit version 

p/s no 2 : esok saya blogwalking ye..tggu tau










10 Responses to “Hari ini ialah hari Rabu,so what??”

  1. WuMing says:

    Semasa tidur dalam class tu ada "Sound effect" tak?...

  2. suha says:

    @WuMing
    erk mane de bunyik pape (^_^)

  3. Masjid Jamek lah, Masjid India lah....

    Alhamdulillah... Rakan Masjid rupanya...

  4. suha says:

    @gedek!
    terkesima membaca komen dari uncle gedek (-_-)

  5. Unknown says:

    Baa~ CAK!!

    Suhaku sayang~ Pls make ur entry shorter~ byk blog lain nk geli-geli dgn roy gak. Pls~ haha

  6. saya pon tak suka pakai beg pompuan.. serius sampai sekarang tak de beg pompuan! hahaha!!~

    hai2.. salam perkenalan dear :D

  7. suha says:

    @Azroy Kassim
    OMG,roy rase terpakse ye?waa kena improve sket ni supaya roy tidk berlalu menggalknku..nnti dtg la menggeli di sini lg ye (^_^)

  8. suha says:

    @Bella Bell
    hehe nnti cik suha bagi beg pompuan kt bella ye lalalala

    salam kenal (^_^)

  9. M Fizan says:

    always enjoying ur entry..msti pnat kan..hehe..yg bca nie pn penat semacam jer tgk byk tmpt kak suha pegi..lalalala

  10. suha says:

    @M Fizan
    hehe tau xpe*sambil mengesat pelu di dahi gune kain bruk*(^_^)