Rugby~their soul


.

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Semalam ialah sehari tanpa entry hahaha actualy dari pagi lagi dah keluar..pegi Sekolah Menengah Sains Selangor kat cheras..adik-adik saya maen rugby..kalo yang dok maktab cheras tu saya takde la teruja bagai sangat nak gi sebab dah kerap jumpe ngan die..tapi saya nak jumpe yang form 3 tu..dah lame sangat tak jumpe beliau..then gerak la saya pepagi lagi walopon penat kuar yang kelmarin pon tak hilang lagi..tabah tak saya?

Ini ialah bola rugby atau bahasa sintifiknye Rugby Ball..erk?
Buat pertama kalinya saya tengok permainan rugby secara live yakni bukan melalui telibisen ataupon game yang selalu adik saya maen macam dia lah yang paling terer rugby dalam dunia..bola rugby ni pelik sket..ade ke bola laen yang berbentuk selain bulat?bola rugby ni aneh,cam pemain die la hikhik bola rugby ni bentuknya bujur dan waktu kite nak passing,kite kena baling secara berputar so balingan tu akan lebih jauh..kata adik saya la kan..saya neh satu haram pon tak tau..loser gile >_<

Pastu bile dah menengok,rase seram semacam plak huhu ganas gile kot..sesuke hati je main tarik orang,humban orang..cam kanak-kanak riang bakal terencat lak saya tengok..pastu yang takleh blah,ade becak..memang terbaek la rupe dorang haha lumpur dari kepala sampai ke kaki..sesangat hina-dina la pada pandangan manusia yang normal macam saya..tapi saya tengok dorang hepi gile..even adik saya,tangan dah bengkak gile-gile tapi tetap nak maen gak..saya sebagai kakak yang sangat concern terhadap kesihatan adik-adik dah try menegah tak bagi maen,tapi harem,langsung tak dilayan permintaan saya itu..ok fine!

Pastu ada la beberapa terms yang saya perlu faham dalam rugby yang dengan senang hati nya telah diterangkan oleh adik saya itu..contohnya try dan scrum..

source : google lebiu lebiu

Haaa ni la try..dorang bukan nak wat cubaan meliwat ye readers sekalian..try tu bile korang bawak bola tu ke petak or area try then touch bola kat situ..dapat la 5 point..adik saya selalu kecoh-kecoh bile dia dapat buat try..ingatkan susah sangat tapi rupanye memang susah nak mampos yang teramat sangat..mana tak nya,korang akan di kejar dan di attack..baru saya sedar kenape beliau harus berlagak nak rak setiap kali dia berjaya wat try..

Ni la adegan scrum

Scrum ni tok rebut bola la..erk sebenarnye dah lupe explaination camne leh berlakunya scrum ni tapi posisi memang harus begini la..pastu nanti berlaku la aktiviti sepak menyepak,tendang menendang bola yang terletak kat tengah-tengah tu..kelakar pon ade saya nengoknye..terus jek geleng-geleng pale sambil cakap wutdehell la dorang tu lantas meneruskan pembacaan saya..harus ke saya bitau yang saya nonton game tu sambil stadi ict?hahaha ok im a poyo girl..

Bagus kan sesekali pergi tengok game yang jarang diminati oleh manusia normal neh..yelah most people kat malaysia neh suke bola je..sanggup tahajud depan tv di pagi buta semata-mata nak tengok bola yang waktunya tak sama dengan Mesia..tapi tak ramai yang suke game rugby kan?saya pon tau pasal rugby neh sebab adik-adik saya maen rugby,kalo tak haram-bute-tuli haku tak tau pasal rugby..

Tapi macam bese la,saya tak dapat nak provide pic hehe tapi saya tetap berusaha tok entry neh by google search dan jumpe la pic adik saya and the team..tapi bukan game semalam la,game yang lepas-lepas..tapi team Sesma Old Boys jela,yang Sesma junior idok la pulok awok jumpe..

hai ensem! (^_^)


p/s : sejenak terpikir;ok saya taknak suami dari kaum rugby..tak larat nak sental baju  hehe


8 Responses to “Rugby~their soul”

  1. wah... saya berada dalam gambar tuhh.. waaaahhh... bangganyaa... waahh.. hahaha!! btw, rugby is a game played by a gentleman.Dun weri if ur future husband is a ruggers. he noes how to treat u well bcause we r so special.

  2. Wah. hebak2. aku telah menjadi entry dan gambar aku ade dlm 2. maybe pasni belog mg laku sebab promote muka aku, hahaha.

  3. suha says:

    @Headmaster
    hahaha tau xpe..sy ckp kt member sy nk kuar tgok game..dia tnye game ape..then sy ckp 'game played by gentlemen' =)

  4. suha says:

    @S a y a D a n D i a
    kompem xde org komen hahaha weh headmster 2 kwn mung ek?aku cri kt google image td,pstu ade la pic atas 2..skali ngn url blog die..

  5. zacky786 says:

    err.. percayer tak, dulu sy men rugby ..` huhuu.. p xlarat ngn latihan die.. adehh

  6. suha says:

    @zacky ~786~
    realy?hehe so anda slh sorang dr lelaki gentlemen d Mesia..thniah!
    =)

  7. sy xpernah maen rugby...tak berkesempatan sbbnya masa sklh dulu clash dgn tournament bola...
    tapi seronok gak maen rugby nie...tgk je lah mampu..hehehe

  8. suha says:

    @Farhan Zulhusmi
    hehehe takpe,men bola lagi cool =)
    men rugby bermaksud awk menyerahkan diri kpd kecederaan hehe