Warkah buat bakal suamiku (pompuan jangan baca)


.

Assalamualaikum



          Kehadapan bakal suamiku yang disayangi, moga kamu sihat sentiasa disamping kehidupanmu. Aku di sini juga sihat bersama kehidupanku yang ada kalanya membosankan dan ada waktunya penuh dengan keceriaan..terkadang aku mengharap adanya kamu di sisi tapi aku cuba bersabar.

          Bakal suamiku yang di kasihi,

          Aku tidak pernah menduga akan menjadi surimu di saat kita berjumpa di suatu pertemuan. Pertemuan itu bukan rancangan kita, sebaliknya ketentuan Tuhan. Disaat kita sama-sama terpaku, aku memandang sekeliling. Seketika aku merasa begitu rendah diri dan berasakan pandangan dan lirikan matamu itu bukan untuk aku. Tapi aku silap, aku lah yang terpilih itu.

          Bakal suamiku yang disayangi,

          Maaf kerana aku tak punya apa. Aku bukan Lisa Surihani tapi sebaliknya Suhada Juraimi. Aku tidak punya kecantikan sperti gadis lain, cukup sekadar sejuk mata memandang tatkala kau memandangku. Aku tidak punya bentuk tubuh menawan, tapi tubuhku ini mampu bertahan untuk menjalankan segala pekerjaan surirumah. Aku tidak punya citarasa yang tinggi dalam berpakaian, kerna bagiku cukup sekadar menutup aurat yang mana hanya layak menjadi santapanmu. 

          Bakal suamiku yang dihormati,

          Aku tahu di saat akad dilafazkan, aku dibawah kuasamu. Namun izinkan aku untuk terus menjadi isteri yang taat kepada ibu bapaku, juga ibu bapamu. Izinkan aku untuk terus menjadi kakak yang terbaik untuk adik-adik ku kerna mereka tidak punya kakak selain aku. Izinkan aku untuk menjadi ibu yang baik dan terbaik. Jikalau tidak keberatan, izinkan aku menjadi surirumah supaya nanti aku boleh menyediakan segala keperluan rumahtangga dengan sempurna.

          Bakal suamiku yang di cintai,

          Benar, isteri perlu bekerja untuk membantu suami. Tapi aku teringin sekali membantumu dari rumah. Menyediakan masakan di pagi hari sebelum kamu pergi bekerja. Menghantar dan mengambil anak-anak dari sekolah, dan mengajar mereka mmebaca Quran. Menyediakan menu tengahari juga kuih di waktu petang sambil menunggu kau pulang dari kerja. Akan ku sambut kau di pintu dengan senyuman, bagi menghilang segala tekanan selepas seharian mencari rezeki. Jika impianku ini di anggap kolot, maka aku rela menjadi isteri yang kolot demi rumahtangga kita.

          Bakal suamiku yang teristimewa,

          Jika kau meyakini bahawa aku bakal menjadi isteri terbaik, aku berterima kasih untuk itu. Tpi jika ada keraguan di hatimu, luahkanlah ia. Aku sekalipun tidak mahu ianya menjadi duri dalam hubungan kita kerna aku mahu kita menjadi pasangan yang paling bahagia dan ibu bapa terbaik untuk anak-anak kita. Terima kasih kerna sanggup mengangkat aku sebagai wanita paling istimewa di hatimu selepas ibumu. Sayangi dan cintailah aku seadanya, dan jangan ditangisi andai aku pergi dahulu sebelummu. Kerna aku pergi membawa bersama cintamu. Ianya abadi, sayangku.


Yang menyintaimu tanpa ragu,
Bakal isterimu (^_^)



"Blogger is my self, blogging is my life"

p/s : ada sesiapakah yang mahu membalas surat ni?

30 Responses to “Warkah buat bakal suamiku (pompuan jangan baca)”

  1. rasa macam nak balas tapi ...lain kali ahh...hehe

  2. suha says:

    @niena shopping2u
    eh awk katak cun..xleh bace (^_^)
    jd kes lesbo lak nnti hahaha

  3. suha says:

    @Bigdaddyz
    adeih..xnk kena serangn mommy (^_^)

  4. hihihi bestnye baca :D

  5. Anonymous says:

    blh buat org tergoda baca

  6. santapan.fuuuuuuuuuuuuu

  7. Areyoudys says:

    as salam..
    hehe~
    menarik~
    tapi pakcik tak reti jiwang2. so kalau balas, silap haribulan jadi surat kiriman rasmi

    =p

    ni mana datang idea ni? dah samapai seru ke?? ha~ cepat2! jemput pakcik

    ;)

    entri baru tak baru la pakcik punya~

    Berubat Dengan Minyak Wangi Ka'abah

  8. Unknown says:

    bace jugak! hihihi.. ;p

    baca tapi x boleh nak balas lahh.. hahahh

  9. alamak dah 'terrrr' baca lah..aiyakkk...haha..

  10. gegurl ini ter-baca jugak hehe -->

    btw, nice lah surat nyh, saya x perlu blas, t jd laen, hehe

  11. sy nak bls surat ni tp nanti kak suha kata sy les pulak..haha

  12. nak jugak baca....hehe
    harap2 ada lelaki yg balas
    nk tengok apa jpwnnyer...hehe

  13. M Fizan says:

    alamak..saya baca dulu sebelum bakal suami akak..^_^

  14. Mr. Asada says:

    teringin sangat nak balas!!!

    kena readykan diri dlu nih. ayah dah bagi greenlight utk kawen lom? :D

  15. suha says:

    @Freaky
    sila baca tanpa perasaan ye (^_^)

  16. suha says:

    @Roza Ami Nanomiya
    sdg menggoda awk le ni (^_^)

  17. suha says:

    @Headmaster
    ekceli nk tulis "santapan mata" (^_^)

  18. suha says:

    @Подтверждаю
    wslm (^_^)

    ala,baru berangn nk soh pkcik reply hehe

    seru?adeih calon pon xde lg pkcik

  19. suha says:

    @Fay
    haha seb bek tak balas (^_^)

  20. suha says:

    @Eera Shera
    cik suha tidak mau di tuduh lesbo (^_^)

  21. suha says:

    @zarazueyin
    tak mungkin ada,cik suha tahu(^_^)

  22. suha says:

    @M Fizan
    adikku,suamiku?oh no!!!!


    hahaha jgn balas tau surat neh (^_^)

  23. suha says:

    @ASaDa RyutaRo
    teringin tu lagu shima kan?(^_^)


    bukn stkt green light tp siap torch light lg lalala

  24. perghhhh.. deep... deep..

  25. suha says:

    @Mawar Berduri
    from my deepest heart (^_^)

  26. Anonymous says:

    moga dapat bakal suami yang soleh+anak yang hormat ibu bapa+gentleman+handsome+berilmu.
    amin
    :)

  27. suha says:

    @chemay
    aminnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn (^_^)